Вівторок, 17.10.2017, 06:59
Вітаю Вас Гість | RSS

Миргородська ЗОШ №1

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть роботу нашої школи
Всього відповідей: 400
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Виховна робота

Аналіз виховної роботи за 2015– 2016 н. р.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота школи орієнтується на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання  дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини» та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України.

   Виховна робота педагогічного колективу школи була підпорядкована проблемній темі школи «Формування успішної особистості » .

     У минулому навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально зрілої, творчої особистості – громадянина України.

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними напрямками:

  • національно-патріотичне виховання;
  • екологічне виховання та формування здорового способу життя;
  • військово-патріотичне виховання;
  • трудове виховання та профорієнтаційна робота;
  • морально-правове виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • родинне  виховання.

 

    Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:

  створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;

  • турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;
  • естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;
  • продовження сумісної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;
  • виховання громадянсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та військово-патріотичної роботи.

    Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі в 2015/2016 навчальному році працювало 13 класоводів 1-4 класів, 19 класних керівників 5-11 класів, 1 педагог-організатор, практичний психолог, соціальний педагог, заступник директора з виховної роботи.

    

                Національно-патріотичне  виховання

   Національно-патріотичне виховання у 2015/2016 навчальному році реалізовувалося через проведення таких заходів, як  години спілкування та виховні години за темами: «Вивчаємо Конституцію України» (9-10класи), «Батьківщина в нас одна» (6-8 класи), «Ми діти твої, Україно!» (4-5 класи),

« Ми - маленькі українці» (1-3 класи); позакласні заходи:  до Дня Соборності  України,  інтелектуальна гра для учнів 8 та 10 класів « Я люблю Україну».

    Традиційно були проведені заходи до святкування  Дня визволення Миргорода, Дня Соборності України, до Дня Перемоги: зустрічі з ветеранами, бесіди, виховні години, літературно – музична композиція «Миргороде рідний, Миргороде славний…», підготовлена учнями 10Б класу.

     До Міжнародного дня Миру у  вересні цікаво пройшов тиждень Миру, під час якого провели майстер - клас із виготовлення голуба, конкурс малюнків на асфальті. Завершився тиждень акцією « Полотно Миру», у якій взяли участь батьки, учні, вчителі. У результаті було зшите більш ніж тринадцятиметрове полотно із 250 робіт на тему миру.     Щорічно проводяться тиждень громадянського виховання, тижні « Традиції мого народу», « Моя мала батьківщина», « Україна пам’ятає».

Під час місячника громадянського виховання відбувся конкурс серед учнів восьмих класів на кращого знавця Полтавщини; учні 7А класу підготували свято « Українцями ми народилися».

    Пізнавальним для учнів став тиждень Європи, що пройшов під девізом

« Відкриваємо Європу разом». Щодня діти брали участь у вікторинах, іграх, конкурсах, готували концерт.  Цікаво пройшла акція до Дня рідної мови.

    П’ятий  рік проводиться  загальношкільне свято « Масляна запрошує у гості»

      Одним з аспектів національно-громадянського виховання є прищеплення учням почуття гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту у 2015/2016 н.р. здійснювалась через проведення різноманітних екскурсій.

 

        Екологічне виховання та формування здорового способу життя

    У рамках екологічного виховання у 2015/2016 н.р. відбулись трудові екологічні десанти з покращення та благоустрою прилеглої до школи території, місячники з благоустрою. Учні всіх класів брали активну участь у прибиранні території. Працювали вчителі , техперсонал, батьки.

    Під час тижня екології відбулися класні години за темами «Сім природних чудес України»», «Сторінками Червоної книги». Як і кожного року учні брали участь у природоохоронній акції «Збережи ялинку».

    Під час акції « За чисте довкілля» у квітні учні початкової школи підготували  свято до Дня Землі , яке закінчилося яскравим флешмобом;  семикласники провели виховний захід «Збережемо Землю для нащадків»; шкільний парламент підготував літературно – музичну композицію

« Чорнобиль не відходить у минуле»; було організовано перегляди науково – популярних фільмів,конкурси малюнків, плакатів.

     Формування основ здорового способу життя здійснювалося через проведення різноманітних шкільних спортивних змагань, акції «Молодь проти наркоманії і СНІДу», «Молодь обирає здоровий спосіб життя». Відбулися тематичні бесіди « Здоров’я людини-найголовніша цінність», конкурс плакатів « Здоровим бути модно», спортивні змагання «Веселі старти», шкільні лінійки до Всесвітнього дня відмови від  куріння ,«Скажи СНІДу – ні», бесіди лікарів, робота лекторію « За здоровий спосіб життя» та циклу « Разом до здоров’я».

Щороку до Дня туризму  разом зі СЮТ проводимо одноденні  туристичні походи.

 У вересні пройшов Олімпійський тиждень, під час якого провели Єдиний олімпійський урок, зустрічі з відомими спортсменами, футбольні та шахові турніри.

  У квітні був проведений місячник з безпеки життєдіяльності та охорони праці, під час якого цікаво і змістовно пройшли зустрічі з працівниками МНС, практичні заняття для учнів 8-х класів з надання першої медичної допомоги,  тематичні уроки щодо профілактики побутового травматизму, вікторини, конкурси. Цікавими були Тиждень здоров’я та Тиждень « Твоя інформаційна безпека»

  Проводилась антиалкогольна та антинаркотична інформаційно-освітня робота:

  • тематичні батьківські збори щодо питання негативних та шкідливих звичок у дітей;
  • відвідування сімей, де батьки зловживають спиртними напоями.

 

                    Військово-патріотичне виховання

  Військово-патріотичний напрямок виховної роботи у 2015/2016 н.р. знайшов відображення у проведенні заходів, присвячених Дню визволення міста (18 вересня) та України (26 жовтня) від німецько-фашистських загарбників, Дню виведення військ з Афганістану, Дню Перемоги (9 Травня) у Другій світовій війні.

   До Дня козацтва для учнів 7 – 8 класів було проведено козацькі розваги.

У початковій школі теж пройшли свята, ігри, розваги.

  У грудні  пройшов тиждень військово – патріотичного виховання

    Гідно представляла школу команда «Січовики» на міському етапі  Всеукраїнської гри « Сокіл» ( « Джура») і посіла ІІ місце.

Під час міських змагань з військово – спортивної гри « Лазертаг» команда старшокласників посіла І місце.

 

                  Трудове виховання та профорієнтаційна робота

Профорієнтаційна робота побудована на тісному зв’язку школи з вищими навчальними та середніми спеціальними навчальними закладами міста та області, центром зайнятості.. На базі школи систематично відбуваються зустрічі учнів випускних класів з представниками вищих навчальних закладів  та  проводяться зустрічі в центрі зайнятості «Ярмарок професій» .

    Велику допомогу класним керівникам у проведенні профорієнтаційної роботи надає практичний психолог школи . Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, виступи на класних батьківських зборах, консультації для батьків – все це сприяє визначенню учнів з майбутнім.

          

            Морально-правове виховання

   Правове виховання учнів школи реалізовувалося через проведення Всеукраїнського тижня права у грудні 2015 року, місячників боротьби з наркоманією, алкоголізмом, курінням, , конкурсу плакатів та малюнків „Права очима дітей", батьківських зборів, лекцій для батьків, тематичних виховних годин.

     З успіхом проходили акції « 16 днів без насилля», до Міжнародного дня толерантності « Толерантність врятує світ»

   На годинах спілкування обговорювалися проблеми кримінальної відповідальності учнів, відбулися  прес- конференція « Торгівля людьми – проблема 21 століття» та круглий стіл.

    Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем проживання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, до роботи у класі та в школі.

   На обліку в КМСД та ССД учнів школи немає.

   Протягом 2015/2016 навчального року організовані та проведені зустрічі учнів школи з представниками юстиції, КМСД, відділу міліції..

 Паралельно з класними керівниками індивідуальну роботу проводила психолог школи .

     Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на засіданнях педради, нарадах при директорі, засіданнях МО класних керівників.

 

               Художньо-естетичне виховання та сприяння творчому розвитку  особистості

    Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі, адміністрація школи.

     Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні школою таких заходів: свято Першого дзвоника, День Учителя, Свято Букваря, Новорічні свята,  День Святого Валентина, свято Великодня, свято Останнього дзвоника, конкурси малюнків, а також в участі школи у фестивалі родинної творчості « Європа велика, цікава, багатолика», на якому ми представляли Грецію. Шкільний парламент разом із учнями початкової школи підготували масовий захід « Танець добра». У жовтні учні 4-х класів взяли участь в інсценізації українських народних казок.

Учні 5 – 6 класів провели пісенний фестиваль « Різдвяні дзвіночки», а  учні 8А класу – виховний захід « Мистецький Миргород».

Тиждень  естетичного виховання  закінчився вечором « Галактика талантів».

  Цікаво пройшов кольоровий тиждень, під час якого, мабуть, не було байдужих. Особливо запам’ятався День позитиву. «Українці святкують Великдень» - так називалася виставка поробок  до Великодня.

   Бібліотекарі підготували і провели Тиждень дитячої книги, а психологічна служба – Тиждень медіа.

 

               Родинне виховання

Родинне виховання протягом 2015/2015 н.р. здійснювалось через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей.

Протягом навчального року в 1-11 класах проводилася робота з цього

напрямку:

  • батьківські збори в 1-11 класах за результатами навчальної та виховної роботи за умовну чверть;
  • загальношкільні  батьківські конференції.

загальношкільні батьківські збори з питань підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, державної підсумкової атестації.

    Більше уваги приділялося правовій освіті батьків. На класних батьківських зборах проводилися бесіди, здійснювалося анкетування.

 У березні проходив Тиждень « Берегиня сімейного вогнища»

«Я. родина, Україна» - таку назву мав другий тиждень травня.

У класах проводили свята до Дня матері та Міжнародного дня сім’ї .

 

     Виходячи з вищесказаного, можна зазначити, що виховна діяльність у навчальному закладі на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.  Поряд із зазначеними позитивними результатами у виховній   роботі  школи  мають місце недоліки, а саме:

- не на достатньому рівні працюють органи учнівського самоврядування, актив школи потребує постійної допомоги педагога-організатора та класних керівників;

- не проводиться достатня шефська  робота  учнів-старшокласників над молодшими школярами;

- недостатня робота  проводиться щодо батьківського всеобучу та залучення батьків до проведення  виховних  заходів.

          Проаналізувавши  роботу школи за 2015-2016 навчальний рік, можна визначити коло питань,  над якими необхідно працювати у 2016-2017 навчальному році:

  • сприяти розвитку і розширенню ролі учнівського самоврядування та залучення учнів  не тільки 7-11 класів, а також 5-6 до активної діяльності в шкільному колективі;
  • спрямовувати й координувати зусилля усіх педагогів та органів учнівського самоврядування на вдосконалення навчально-виховного процесу, забезпечувати єдність їхньої діяльності, розпочати роботу щодо  навчання шкільного  активу;
  • безпосереднє співпрацювання з тими учнями-лідерами, які очолюють шкільні органи учнівського самоврядування;
  • запроваджувати практику рейтингової оцінки дисциплінованості класних колективів, урізноманітнити міри впливу на  правопорушників, залучати таких дітей до  більш  активного шкільного життя.

Класним керівникам продовжувати здійснювати індивідуальний підхід до учнів, відповідально ставитися до вивчення умов життя учнів, урізноманітнювати види роботи з батьками, залучати батьків до позакласної роботи школи. Слід ретельніше готуватися до проведення виховних годин, активно залучати до підготовки учнів, батьків, громадськість, урізноманітнити форми проведення виховних годин, використовуючи інноваційні технології, чітко ставити  виховну мету і прикладати достатньо зусиль щодо її досягнення.

            

       Завдання виховної роботи школи  на 2016-2017 н.р.:

    - виховання національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, держави;

- формування високої духовності особистості;

      - сприяння набуттю дітьми та учнівською молоддю соціального досвіду, успадкуванню ними духовних надбань українського народу;

- утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення  історичної пам’яті;

      - забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів;

      - створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей – сиріт, та дітей, що залишилися без батьківського піклування;

- створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини,  залучення учнів до різноманітної діяльності щодо інтересів;

- організація педагогічно – доцільної системи учнівського самоврядування, колективне планування діяльності вчителів та учнів через шкільне самоврядування.

 

 

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання